OneSwarm Forum » General

Kommer inte in sen ca 3 veckor! Vad är fel?

(6 posts)
  • Started 1 year ago by svartasara
  • Latest reply from svartasara
  1. svartasara
    Member
    Login to Send PM

Sen ca 3 veckor får jag följande meddelande när jag försöker gå in på OS.

Anslutningen misslyckades.
    Firefox kan inte upprätta en anslutning till servern på 127.0.0.1:29615.
    Även om webbplatsen tycks vara giltig kunde inte webbläsaren etablera en anslutning med den.
    * Är webbplatsen kanske tillfälligt nere? Försök igen lite senare.
    * Kan du inte heller besöka andra webbplatser? Kontrollera datorns
    nätverksanslutning.
    * Är datorn eller nätverket skyddat av en brandvägg eller proxy?
    Felaktiga inställningar kan påverka webbläsning.

Vad kan vara fel?
    Hoppas på hjälp från er pojkar och tjejer som kan detta. Tack på förhand.
    Svarta Sara.

Posted 1 year ago #
  2. Dhaiwon
    Member
    Login to Send PM

Med risk för dum-förklarande frågot, det är alltid bäst att gå igenom dem först, innan man ger sig på mer avancerade saker :) Om inte annat så för att ha dem ur vägen.

HAr du kollat så att servicen som tillhandahåller hemsidan är på? Kan du starta det klassiska UI't från en ikon som ska ligga nere vid klockan? Om du kan det, har du kollat så att du inte råkat byta port?

Posted 1 year ago #
  3. svartasara
    Member
    Login to Send PM

Har inga problem att surfa på andra hemsidor. Classic UI startar inte det heller.

Om jag bytt port. Hur ser jag vilken jag i så fall har öppen och hur ser jag vilken jag ska öppna och hur gör jag det?

Svartasara.

Posted 1 year ago #
  4. Dhaiwon
    Member
    Login to Send PM

Classic UI startar inte heller... Får du över huvud taget upp den lilla oneswarm ikonen nere vid klockan? Om inte så tror jag inte dott OneSwarm lyckas starta, och då är jag dessvärre "tom" på vidare funderingar(dvs då övergår det mitt förstånd, och jag hade bugrapporterat det...)

Annat än om classic hade funkat men inte vanliga så vet jag inte hur man kollar porten, den borde i vilket fall inte ställa till problem för classic.

Posted 1 year ago #
  5. svartasara
    Member
    Login to Send PM

Ja, oneswarm ikonen kommer fram. OS startar, gör initialiseringar mm, men sen får jag felmeddelandet. Kanske ska jag avinstallera och installera om OS? Vad händer med mina vänner då? Måste jag lägga till dem igen?

Jag får fram sidan när classic UI startas. Men det är ingen aktivitet. upload 0, download 0. Den liksom laddar inte klart. De gröna fyrkanterna i underkant stannar.

svartasara.

Posted 1 year ago #
  6. svartasara
    Member
    Login to Send PM

Jag har nu avinstallerat och återinstallerat OS. Nu funkar det igen som det ska. Mina vänner hängde med, så jag slapp lägga in dem igen.
    Svartasara.

Posted 1 year ago #

RSS feed for this topic

Reply

You must log in to post.