varför tar det en sån jävla tid att få hem någonting!? jag tankar just nu i knappt en kb/s
någon som vet? provade också att göra det inbyggda speed testet, och det funkade inte!?
porten är öppen...
varför tar det en sån jävla tid att få hem någonting!? jag tankar just nu i knappt en kb/s
någon som vet? provade också att göra det inbyggda speed testet, och det funkade inte!?
porten är öppen...
Beror mest på vad man laddar ned, senast igår drog jag ner en fil på 700 MB i 600 kb/s (ca: 20 minuter för hela filen) vilket enl mig är fullt acceptabelt (10/10 lina). Sedan finns det givetvis andra filer man dragit ner som ligger och puttrar en bra stund på 1-20 kb/s.
Precis som i vanliga bittorrent beror det ju på hur många som har filen sen finns det ju en faktor till som spelar in och det är hur många vänner du har online vid nedladdningstillfället.
Därför måste man (vi) jobba lite för att bygga upp ett stort nätverk för att garantera bra och stabila nedladdningshastigheter. Ju fler vi blir som har OS samt ju fler man har på sin kompislista desto snabbare kommer det att gå.
Om den enda som delar ut har en modemuppkoppling så är du "körd". Ju färre som delar ut och ju fler "lager" det är mellan dig och utdelaren desto långsammare, och vice versa.
You must log in to post.