hej hej, har ett litet problem som jag inte vet hur jag ska fixa, det e så här va att när jag har igång OS (OS = OneSwarm) och när någon laddar ner mina filer som jag delar med mig så blir mitt internet näst intill oavändbart. jag har ingen aning om hur jag ska fixa det så om ni vet något som kan hjälpa så posta gärna ett svar! tackar!
internetet blir slött när jag seedar/delar med mig på OneSwarm
(7 posts) (4 voices)-
Posted 4 years ago #
-
1. Stäng av alla program som kan tänkas använda internet.
2. Gå till bredbandskollen.se
3. Gör testet och skriv upp siffrorna.
4. Öppna 1S (OneSwarm)
5. Tryck på settings.
6. I upload och Download speed så skriver du in en tredjedel av det du fick på bredbandskollen.Det borde ge dig ganska bra hastighet på 1S samtidigt som du kan surfa och chatta samtidigt.
Men jag håller med dig, jag kan tanka i 500 kb/s med uTorrent och det går att använda internet, men så startar jag 1S och allting blir långsammare, trots att jag bara tankar i 150 kb/s.
Posted 4 years ago # -
jag har redan gjort det du nyss sa^^ borde kanske varigt lite tydligare med mitt problem, men det räcker att jag bara startar programmet så efter ungefär 10 sekunder så blir internetet helt åt helvete:/ jag tänker inte ha igång det förens jag vet hur jag ska fixa det, men tack för svaret ändån!
Posted 4 years ago # -
Jag upplever samma problem..datorn blir nästintill obrukbar när programmet är igång..och det går långt ifrån fort att ladda hem saker.....men men, det här är ju en beta så bättre blir det nog:)
Posted 4 years ago # -
Detta beror not på half-open connections som WinXP/Vista o.s.v limiterar dig till. Du kan göra 10 connections / sec. Och allt annat hamnar i kö / avbryts, vilket gör att allt blir totalt super segt.
För Windows XP så kan du använda dig av http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads kan dock inte svara på hur du löser det i Vista då jag inte har någon erfarenhet.
Posted 4 years ago # -
aah! tackar! dåå vet jag hur jag ska fixa det problemet! (tror jag)
Posted 4 years ago # -
här, är ett program för vista och windows 7 för att öppna half open connections
http://deepxw.blogspot.com/2009/01/download-latest-version.html
Posted 4 years ago #
Reply
You must log in to post.