hej! när jag ska ladda ner så ansluter inte mitt oneswarm till nån klienter. jag få ingen nerladdning eller upplandning!
kan nån hjälpa mig??
hej! när jag ska ladda ner så ansluter inte mitt oneswarm till nån klienter. jag få ingen nerladdning eller upplandning!
kan nån hjälpa mig??
Om det du försöker ladda ner är en "del" av en större "torrent" (kolla under files ifall det finns en massa andra filer du inte vill ha) så är detta som orsakar felet.
Det är många som delar ut alla sina filer till en enda mapp som en swarm/torrent.. och i andra program så funkar det. Men inte i OneSwarm.
Denna funktion kommer gömmas i senare versioner då de flesta inte vet om denna problematik.
Det enda sättet man ska dela ut (om du inte vet vad du gör) är att välja funktionen "watch directory". Endast vid rar-releaser bör man skapa swarms (eller liknande utdelningar där alla filer "måste" vara tillsammans)
jag har inte ladda hem nåt för att jag har formaterat min hårddisk och innan jag gjorde det så funkar det! men det kan vara min router som blockar oneswarm men när jag skulle testa om det gick att ladda hem med utorrent så gick det!!
jag vet inte varför det inte går att ladda hem med onswarm?! när det går med utorrent!
utorrent har inte samma portar öppna som oneswarm, och om du nyinstallerat datorn så brukar oneswarm slumpa fram nya portar att öppna, så ev routers måste kollas över igen...
du kan se vilka portar oneswarm använder: "settingsknappen->fliken network"
Och glöm inte att även en javaprocess kommer(ska) poppa upp första gången man kör oneswarm... så egentligen är det två program som försöker komma åt internet
jädra meck med de där routrarna..
..men som sagt i tidigare post... försöka ladda hem enkla grejer... ensamma filer på 5mbyte... typ en bild på något...
You must log in to post.